MBTI

header-image

“Hoe beter je weet wie je tegenover je hebt hoe beter je daar je taal op af kan stemmen”


MBTI en Hostmanship

In welke omgeving werk je het liefst? Hoe ga je om met veranderingen? Is dit een uitdaging of levert het stress op? Hoe neem je een beslissing? Kijk je daarbij vooral terug naar het verleden (judging) of richt je je op de toekomst (perceiving)? Myers Briggs Type Indicator (MBTI) is een instrument dat ik gebruik om Hostmanship van binnen naar buiten te laten werken. Alleen als medewerkers zich welkom voelen binnen de organisatie kunnen zij klanten, bezoekers, burgers of patiënten hetzelfde gevoel geven. Hostmanship is ook een zeer effectieve manier voor het binden en boeien van talent. Ik help graag bij de ontplooiing en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Dat leidt tot betrokken trotse medewerkers, die zich gewaardeerd voelen, beter presteren en graag bij u werken. MBTI b iedt inzicht in de voorkeuren van personen en ook teams op 4 factoren:

1. Waar haal je energie uit?
2. Hoe kijk je naar de wereld, hoe neem je informatie tot je?
3. Hoe neem je besluiten?
4. Hoe organiseer jij je leven?

De MBTI , Meyers Briggs Type Indicator,is veruit het meest gebruikte instrument ter wereld voor het begrijpen van normale persoonlijkheidsverschillen. Het is een vragenlijst, over psychologische types die ontworpen is door Meyers en Briggs om de theorie van de Zwitserse psychiater Carl G. Jung (1875-1961) toegankelijk te maken. De MBTI helpt je je sterke punten te identificeren en duidt de verschillen tussen mensen op een positieve wijze aan. Deze verschillen worden gemeten op vier gebieden:

Hieruit ontstaan de volgende 16 verschillende voorkeurtypen:

MBTI typen

Wil je weten hoe jouw profiel er uit ziet? Of wat de MBTI mogelijk voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op en ik vertel je graag meer over de potentie ervan in combinatie met Hostmanship.

DELEN VIA:

Pon Porsche Dealers

Porsche staat voor design en perfectie. Met Hostmanship helpen wij de Pon Porsche dealers hier in met elkaar het verschil te maken richting de klanten en elkaar als team.

Gemeente Bodegraven Reeuwijk

De gemeente Bodegraven Reeuwijk heeft haar organisatie gekanteld. Ambtenaren zijn zelf verantwoordelijk voor de aansturing en het resultaat. Met Hostmanship hebben wij Certified Hosts opgeleid die intern collega’s bij kunnen ondersteunen in het beter contact maken met de inwoners.

KARWEI

Ontwikkeling van een leiderschapsprogramma voor alle Karwei bouwmarkten met als doel de bouwmarkten het verschil te laten maken in de veranderde doe-het-zelf-markt.

Landal GreenParks

Landal GreenParks breidt uit in het Verenigd Koninkrijk. Een aantal parken van zusterorganisatie Hoseasons gaat verder als Landalpark. Naast de introductie van het merk Landal is Hostmanship hier een belangrijk onderdeel van.

KNVB

Inspiratie lezing mogen verzorgen over de kracht van Hostmanship bij voetbalclubs in het betaald voetbal bij de KNVB Kenniscongres 2017 in Zeist

Eneco

De afdeling klachtenafhandeling binnen Eneco mogen begeleiden om de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van Hostmanship te verbeteren met meer betrokken medewerkers. Hiermee hebben zij Het Gouden Oor gewonnen de prijs voor de organisatie die het beste naar haar klanten luistert.

AH

AH op Urk en Swifterbant is een franchise organisatie van Albert Heijn die graag haar voorsprong in de markt wil behouden. Met Hostmanship is de kwaliteit van de teamleiders ontwikkeld en weten zij hoe zij nog meer het verschil kunnen maken richting de klanten.

Ministerie van Veiligheid en Justitie – DJI

Begeleiding van managers en medewerkers tijdens een reorganisatie, met als doel als medewerker meer grip te krijgen op de directe werkomgeving, de omgang met onzekerheid en het creëren van kansen. En voor managers hoe hier op gestuurd kan worden.

Young Capital

Als onderdeel van een workshop carrousel krijgen Young Financials een inspiratiesessie Hostmanship in combinatie met een MBTI feedback groepsgesprek.

Woonburg

Woonburg is een kleine woningcorporatie op het Zeeuwse eiland Walcheren. Met het Hostmanship programma is er een vitalere en meer welkome organisatie gekomen. Hierdoor is de fusie met Zeeuwland met meer vertrouwen en rust uitgevoerd.